welcome 2 my club!!!!!!!

Monday, January 17, 2011

sambal kulat sisir.....

  Kulat sisir ialah sejenis cendawan yang selalu dijumpai pada batang pokok yang sudah tumbang contohnya pokok getah.tapi koi bukan nak cerita pasal cendawan atau resepi mengenainya..cuma ade cerita disebalik itu. ayahanda koi mempunyai hobi mencari herba dikala beliau bercuti.sambil beliau mencari herba-herba itu beliau juga mengutip cendawan sisir yang ada pada pokok-pokok tumbang tuk dimasak. jadi lunch kome hari tu ialah cendawan sisir masak sambal.bahan lain yang dimasuk dalam resepi tu ialah santan kerana ingin membuatkan sambal itu lebih pekat dan baru ade ummmppphhh....

Nak dijadikan cerita mase nak masak tu cili bahan penting telah kehabisan, jadi ayah koi pun pergi ke kedai tuk membeli cili sebanyak dua ringgit.jadi adik perempuan koi ditugaskan sebagai cheff..bila bekalan cili sudah sampai, tanpa membuangkan masa adik koi terus mengisarnya.ayahanda hanya duduk diruang tamu sambil membelek akhbar.

Sebaik sahaja sambal dihidangkan,koi terus jer mengisi sambal dengan banyak disamping lauk ikan pelalin goreng yang rangup...wauu mebuka selera...tiba-tiba....koi terasa lain macam...muka koi bertukar menjadi merah..bibir bertambah bengkak mengalahkan angelina jolie...telinga terasa bangaikan keluar asap..koi terus bergegas ke sinki,membasuh mulut...rupanyanya adik koi memasukkan semua cili yang ayah koi beli...adussss...mengalir airmata koi menahan pedas....adutyaaaiiii kebas lidah koi...huk huk huk..

5 comments:

Nerzhul said...

palih 2ringgit cili padi te wey... pecoh bibir wehh..hahaha

Relevan said...

Menanah wehh !..

bayu timur said...

manekan taknyer...puas koi ngunyah cekelat...bengkak bibir..(T_T)

ILA HonEyBuNNy said...

hehhehe..pedas2....

Qarmilla said...

kesian...bole ler kawan kan angelina joli ek...