welcome 2 my club!!!!!!!

Friday, May 13, 2011

terbakar hati

{ganti sekejap}

  ..takdelah terbakar bukan nak marah tapi terbakar kerana jeles tengok orang ada motor besar. Sebenar suka bonar ngan moto bosar ni..tambah lai moto cam heleydevidson  tuh ..chopperlah dikabau dek onghang(err salah longhat pulak)..kepom-kepom-kepom bunyinyer..fuh idaman kalbu.

   Yang wa jeles tuh bukan apa bro(macam ader depan pulak) ni ha ,kat kampung aku , pakcik tuu...ada motor besar, chopper jenama Vulcan..bilal lagi tuu. takderlah aku jeles sangatkan cuma ...memang aku jeleslah. Rock jugak bilal  kg aku nih, tapi dia baik , walaupun dia banyak duit-yalah boleh beli motor besarlah katakan(ada kebun sawit sendiri) dia banyak berderma kat masjid-pernah satu kali tu aku dengar dia, sedekah seluruh hasil kebun sawit dia kat masjid. Fuhh tak ramai yang bleh buat cam dia ..aku pun sampai terketar jugak tangan bila nak kasi not hijau (5 hinggit je-tu pun amat jarang sekali berlaku) taruk dalam tabung masjid. So aku tabik laa..tang motor aku tuh...ishh[ sebut dalam pelat india] dada ada sikit sakit.

ni gambar bas yg terbakar kat sungai besi yg dipinjam
dari http://duniaitu.blogspot.com/2010/12/bas-terbakar-di-lebuh-raya.html
 Citer bab terbakar baru-baru nih ada bas terbakar kat sini ,iya dekat dengan kg aku, Jalan Maran, Temerloh.. macam kene serangan pengganas jer suasananya. Tetapi tiada kemalangan jiwa dilaporkan.


Dah habis.

Soalan:
  -berapa ramai dari kita-kita nih(termasuk aku) yang masih malu nak berbuat baik seperti tolong orang buta lintas jalan atau beri kerusi untuk makcik dalam LRT/bas?

1 comment:

bayu timur said...

takut plok nak naik bas awam...